"אבל זה לא אותו דבר כמו לשבת אחד מול השני, נכון?"

זו שאלה שמטופלים שואלים אותי הרבה. ואני מבינה את ההיסוס — כשמדברים על דברים כל כך אישיים, כל כך עמוקים, הרגשה שהסביבה הפיזית חשובה.

אז הנה התשובה הכנה שלי.

מה המחקר אומר

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מראים שטיפול פסיכולוגי מרחוק — כולל בוידאו — יעיל באותה מידה כמו טיפול פנים אל פנים עבור רוב הבעיות הרגשיות. חרדה, דיכאון, טראומה, ביטחון עצמי — כולם מגיבים טוב גם בפורמט אונליין.

מה שגיליתי מניסיון

מטופלים רבים שלי מגיעים לטיפול מהמיטה שלהם, מהפינה השקטה בבית, מהמקום שבו הם הכי מרגישים בנוח. ולפעמים — דווקא זה עוזר. הם בסביבה הבטוחה שלהם. אין את לחץ הנסיעה. אין את הצורך "להיות בסדר" בדרך.

מה כן שונה

יש דברים שבפנים אל פנים קל יותר — לקרוא שפת גוף, לחוש את האנרגיה בחדר. אני תמיד כנה על זה.

אבל עבור רוב האנשים — ורוב הנושאים — זום עובד מצוין.

מי זה מתאים לו?

  • מי שגר רחוק מתל אביב ולא רוצה להגביל את עצמו לאזור
  • מי שיש לו לוח זמנים צפוף ו-"חצי שעה בזום" הרבה יותר קל ל"שלוש שעות כולל נסיעות"
  • מי שמרגיש יותר נוח לדבר על דברים קשים מהבית שלו
  • מי שחרדה חברתית מקשה עליו לצאת מהבית

ואם יש ספק?

פגישת ההיכרות הראשונה היא ללא עלות ואפשר לנסות ולראות. כמו שאני תמיד אומרת — תתחילו מהמקום שבו אתם נמצאים. אם זה זום — מעולה.

רוצים לנסות? השאירו פרטים ואחזור אליכם תוך 24 שעות.

בואו נדבר

רוצים לדבר על מה שעלה לכם מהמאמר?

השאירו פרטים ואחזור אליכם תוך 24 שעות לשיחת היכרות אישית — ללא עלות וללא התחייבות.

לעמוד יצירת קשר
דברו איתי בוואטסאפ